Julebagning i 1930erne

Forleden var familien samlet til en nyetableret tradition: at bage til jul.

Min mor på 90 år var også med, og snakken faldt på posterne på bloggen om de lyse pebernødder og brune kager.

Hun fortalte, at da hun var kokkepige på Vemmetofte Kloster i midten af 1930erne, bagte man brune kager af 35 pund mel og til alle de andre slags småkager blev brugt 10 pund mel.

Det må der være kommet betragtelige mængder brune kager, finsk brød, klejner m.v. ud af.

For dem der ikke kender det gamle vægtsystem: 1 pund er ½ kg.

Kommentarer værdsættes - skriv den i feltet herunder. Når du begynder at skrive, fremkommer flere felter. Anfør email og navn (fornavn eller fulde navn). Kommentaren sendes ved at trykke på det blå felt med ordet kommentar. Er det en førstegangskommentar afventer den godkendelse (for at undgå spam).

Dette site anvender Akismet til at reducere spam. Læs om hvordan din kommentar bliver behandlet.