Stengærdet ved Vemmetofte Købmandshandel

Jeg havde et ærinde i Vemmetofte tidligere på dagen, og forinden var tanken faldet på Vemmetofte Købmandshandel, som er nedlagt – og forsvundet fra jordens overflade – for mange år siden.

Men stengærdet er der endnu. Det må vel være det samme? Erindringen er at det var lidt højere end det nuværende, men der er vel blot tale om en erindringsforskydning.

Stengærdet var meget anvendeligt til cykelparkering. Havde man ikke støtteben på cyklen, kunne den let stilles ved gærdet.

Vejen til venstre er mod Fakse Ladeplads, og den mod højre fører til Vivede og Fakse. Lige på dette hjørne lå købmanden. På pladsen, der stadig ses, lå en benzinstander.

3 tanker om "Stengærdet ved Vemmetofte Købmandshandel"

  1. Heidi Stage

    Jeg kan huske som ung teenager i starten af 80’erne,at komme til hest,og så tøjrede vi hesten til træerne ved stengærdet,mens vi var inde at handle.Ser ud til at være det samme stengærde og højde.Er der nogle fotos fra dengang Købmanden var der? Og var det ikke ca. 1983,den blev revet ned?

    Svar
    1. Jørgen

      Det er givet vis det samme stengærde jeg også stillede min cykel ved, når jeg handlede hos købmanden. Jeg har ingen viden om, hvorvidt bygningen blev revet ned ca. 1983. Jeg skal imidlertid se efter om jeg har en avisnotits i gemmerne. I givet fald skriver jeg et indlæg herom.

      Svar

Kommentarer værdsættes - skriv den i feltet herunder. Når du begynder at skrive, fremkommer flere felter. Anfør email og navn (fornavn eller fulde navn). Kommentaren sendes ved at trykke på det blå felt med ordet kommentar. Er det en førstegangskommentar afventer den godkendelse (for at undgå spam).

Dette site anvender Akismet til at reducere spam. Læs om hvordan din kommentar bliver behandlet.