Næsten siden jeg begyndte at skrive på denne blog, er tanken om at mødes i Vemmetofte dukket op med mellemrum.
Den oprindelige tankemæssige overskrift hed “Skal vi mødes på Store Plæne?”.
Denne græsplæne er den der ligger syd for Det gl. Apotek. Lille Plæne ligger vest for. Sådan hedder plænerne næppe i dag, men betegnelserne var ganske logiske da jeg var barn.
Man kunne jo medbringe et par mursten og en kort og en lang hasselkæp – og spille pind. Det gøres nok heller ikke mere.
Det er nu nok bedre at mødes på parkeringspladsen i Vemmetofte og lade den være udgangspunkt for at par timers nostalgi.
Læs resten