Nostalgitræf onsdag den 22. maj 2024 kl. 13.30

Som det er fremgået i sidepanelet til højre i nogen tid, finder årets nostalgitræf sted onsdag den 22. maj 2024 klokken 13.30.

Programmet vil være følgende:

Deltagerne mødes på parkeringspladsen i Vemmetofte kl. 13.30 og efter overblikket over hvem vi er i år, går de deltagere, der vil gå, til gården i klosteret. Foretrækkes det, kan man køre nærmere og parkere ved ridebanen, således at man også kan deltage uagtet et muligt gangbesvær.

Når vi er samlede i gården, er der besøg i Klosterets bibliotek, som det har været foreslået af Randi.

Leif Madsen beretter om bibliotekets historie og viser os formentlig nogle af klenodierne.

Jeg glæder mig i udpræget grad til at gense biblioteket. Det er mere end 60 år siden, jeg sidst var der. Som helt ungt menneske havde jeg fået adgang til biblioteket med egen nøgle. Hvordan det var blevet en mulighed, har jeg glemt, men jeg glemmer aldrig fornemmelsen af gamle tiders bogskatte, når jeg kiggede på bøgerne og indbindingen. At tage nogle af bindene i hånden og bladre lidt i dem, var fornøjeligt. Det er noget helt særligt at se flere hundrede år gamle bøger og høre hvordan de lyder, når man blader i dem. Det ledsagende dårlige fotografi er fra en bog på biblioteket, jeg husker ikke hvilken.

Hvis stråarbejderne af Hartvig Holst, jvf. forrige indlæg, stadig er på biblioteket, som jeg har indtryk af, at de har været, håber jeg lyset er sådan, at jeg kan tage nogle gode billeder – og i øvrigt ser jeg også frem til at se disse usædvanlige værker igen.

Når vi har suget indtryk i massevis i biblioteket til os, går vi over til præsteboligen, hvor Vibeke sørger for kaffe/te, boller og kage. Prisen herfor er i år kr. 120.-, som jeg samler ind og betaler samlet. Det kan være kontant eller via MobilePay.

Hvis deltagerne har Vemmetofte-effekter, som man er særlig glade for, er der mulighed for at tage dem med så deltagerne kan få mulighed for at se og beundre dem.

Arrangementet kræver tilmelding. Det kan ske ved en kommentar herunder (der muligvis først viser sig efter godkendelse), ved en sms eller en email, se under kontakt. Husk at angive deltagerantal pr. tilmelding. Sidste frist er 17. maj 2024. Tilmelding er nu afsluttet.

22 tanker om "Nostalgitræf onsdag den 22. maj 2024 kl. 13.30"

  1. Nina sjøstrøm

    Hej !
    Så fik jeg bladret lidt i det hele , OG læste de skønne historier fra “ lille” Ellen , som hun blev kaldt , det var som at være der selv TAK for den mulighed ????

    Svar
    1. Jørgen

      Det er herligt at høre du har fornøjet dig med at bladre i de gamle indlæg og at det har givet en fornemmelse af selv at være der.

      Svar
  2. Nina Sjøstrøm

    Tusind tak for en rigtig dejlig og meget interessant eftermiddag med biblioteksbesøg og kaffe i Tehuset .
    Dejligt at gense “ gamle” Vemmetoftebørn .
    Fint tilrettelagt,Jørgen .

    Svar
    1. Jørgen

      Tak for kommentaren. Det var en god eftermiddag. Jeg synes det var forrygende fint at genbesøge biblioteket, som jeg vældig godt kunne lide at opholde mig i i min pure ungdom. Der følger et indlæg som er under udarbejdelse.

      Svar
  3. Leif Madsen

    Stråbillederne af Holstgam er ikke på biblioteket. De hænger i Gallerigangen på selve klosterbygningen.

    Svar
  4. Karen Nielsen

    Spændende med besøg på biblioteket. Det ville jeg rigtig gerne have deltaget i. Desværre er det ikke muligt for mig at deltage i år. Ønsker jer alle et rigtig godt Nostalgitræf.
    Vh Karen

    Svar

Kommentarer værdsættes - skriv den i feltet herunder. Når du begynder at skrive, fremkommer flere felter. Anfør email og navn (fornavn eller fulde navn). Kommentaren sendes ved at trykke på det blå felt med ordet kommentar. Er det en førstegangskommentar afventer den godkendelse (for at undgå spam).

Dette site anvender Akismet til at reducere spam. Læs om hvordan din kommentar bliver behandlet.